Algemene Voorwaarden Instant Security & Services B.V.
Artikel 1 – Definities
Instant Security & Services B.V: Instant Security & Services B.V., gevestigd te Oosterhout, KvK-nummer 97253537.
Klant: degene met wie Instant Security & Services B.V. een overeenkomst is aangegaan.
Partijen: Instant Security & Services B.V. en klant samen.
Consument: een klant die tevens een individu is en die als privépersoon handelt.
Artikel 2 – Toepasselijkheid
Deze voorwaarden zijn van toepassing op alle offertes, aanbiedingen, werkzaamheden, bestellingen, overeenkomsten en leveringen van diensten of producten door of namens Instant Security & Services B.V.
Instant Security & Services B.V. en de klant kunnen alleen afwijken van deze voorwaarden als dat schriftelijk is afgesproken.
Instant Security & Services B.V. en de klant sluiten de toepasselijkheid van de algemene voorwaarden van de klant of van anderen uitdrukkelijk uit.
Artikel 3 – Aanbiedingen en offertes
Aanbiedingen en offertes van Instant Security & Services B.V. zijn vrijblijvend, tenzij daarin uitdrukkelijk anders vermeld.
Een aanbod of offerte is maximaal 1 maand geldig, tenzij er een andere termijn in het aanbod of de offerte staat.
Aanvaardt de klant een aanbod of offerte niet binnen de geldende termijn, dan vervalt het aanbod of de offerte.
Aanbiedingen en offertes gelden niet voor nabestellingen, tenzij Instant Security & Services B.V. en de klant dit schriftelijk afspreken.
Artikel 4 – Aanvaarding
Bij aanvaarding van een vrijblijvende offerte of aanbieding, mag Instant Security & Services B.V. de offerte of het aanbod alsnog binnen 3 dagen na ontvangst van de aanvaarding intrekken, zonder dat de klant hieraan enige rechten kan ontlenen.
Mondelinge aanvaarding van de klant verbindt Instant Security & Services B.V. slechts, nadat de klant deze schriftelijk of elektronisch heeft bevestigd.
Artikel 5 – Prijzen
Instant Security & Services B.V. hanteert prijzen in euro’s en exclusief btw en exclusief eventuele overige kosten zoals administratie- of verzendkosten, tenzij schriftelijk anders is afgesproken.
Instant Security & Services B.V. mag de prijzen van zijn diensten en producten op zijn website en in andere uitingen altijd wijzigen.
De prijs met betrekking tot een dienstverlening wordt door Instant Security & Services B.V. vastgesteld op grond van de werkelijk bestede uren.
De prijs wordt berekend volgens de gebruikelijke uurtarieven van Instant Security & Services B.V., geldend voor de periode waarin hij de werkzaamheden verricht, tenzij een afwijkend uurtarief is afgesproken.
Wanneer Instant Security & Services B.V. en de klant voor de dienstverlening een totaalbedrag afspreken, is dit altijd een richtprijs, tenzij schriftelijk anders is afgesproken. Instant Security & Services B.V. mag tot 10% van de richtprijs afwijken.
Instant Security & Services B.V. moet de klant op tijd laten weten waarom een hogere prijs gerechtvaardigd is, wanneer de richtprijs meer dan 10% hoger uit gaat vallen. De klant mag het deel van de opdracht dat boven de richtprijs (vermeerderd met 10%) uitkomt laten vervallen, wanneer de richtprijs meer dan 10% hoger uit gaat vallen. Instant Security & Services B.V. mag zijn prijzen jaarlijks aanpassen. Instant Security & Services B.V. zal prijsaanpassingen meedelen aan de klant voorafgaand aan de ingang ervan.
De consument mag de overeenkomst met Instant Security & Services B.V. opzeggen wanneer hij het niet eens is met de prijsverhoging.
Artikel 6 – Betalingen en betalingstermijn
Instant Security & Services B.V. mag bij het aangaan van de overeenkomst een aanbetaling tot 50% van het afgesproken bedrag verlangen.
De klant moet een betaling achteraf binnen 14 dagen na factuurdatum hebben voldaan.
De betalingstermijnen die Instant Security & Services B.V. hanteert, zijn fatale betalingstermijnen. Dat betekent dat indien de klant het afgesproken bedrag niet uiterlijk op de laatste dag van de betalingstermijn heeft betaald, hij automatisch in verzuim en in gebreke is, zonder dat Instant Security & Services B.V. aan de klant een aanmaning hoeft te sturen of in gebreke hoeft te stellen.
Instant Security & Services B.V. mag een levering afhankelijk stellen van onmiddellijke betaling dan wel een zekerheidstelling eisen voor het totale bedrag van de diensten of producten.
Artikel 7 – Gevolgen te late betaling
Betaalt de klant niet binnen de afgesproken termijn, dan mag Instant Security & Services B.V. de wettelijke rente van 8% per maand voor handelstransacties in rekening brengen vanaf de dag dat de klant in verzuim is, waarbij een gedeelte van een maand voor een hele maand wordt gerekend. Wanneer de klant in verzuim is, moet hij bovendien buitengerechtelijke incassokosten en eventuele schadevergoeding betalen aan Instant Security & Services B.V. De incassokosten worden berekend aan de hand van het Besluit vergoeding voor buitengerechtelijke incassokosten.
Wanneer de klant niet op tijd betaalt, mag Instant Security & Services B.V. zijn verplichtingen opschorten totdat de klant heeft betaald.
In geval van liquidatie, faillissement, beslag of surseance van betaling aan de zijde van de klant, zijn de vorderingen van Instant Security & Services B.V. op de klant onmiddellijk opeisbaar. Weigert de klant zijn medewerking aan de uitvoering van de overeenkomst door Instant Security & Services B.V., dan moet hij nog steeds de afgesproken prijs betalen.
Artikel 8 – Opschortingsrecht
De klant doet hierbij afstand van het recht om de nakoming van enige uit deze overeenkomst voortvloeiende verbintenis op te schorten.
Artikel 9 – Verrekening
De klant doet afstand van zijn recht om een schuld aan Instant Security & Services B.V. te verrekenen met een vordering op Instant Security & Services B.V.
Artikel 10 – Verzekering
De klant moet de volgende zaken voldoende verzekeren en verzekerd houden tegen onder andere brand, ontploffings- en waterschade, en diefstal:
geleverde zaken die noodzakelijk zijn voor de uitvoering van de onderliggende overeenkomst
zaken van Instant Security & Services B.V. die bij de klant aanwezig zijn
zaken die onder eigendomsvoorbehoud zijn geleverd
De klant geeft op eerste verzoek van Instant Security & Services B.V. de polis van deze verzekeringen ter inzage.
Artikel 11 – Garantie
Wanneer de klant en Instant Security & Services B.V. een overeenkomst met een dienstverlenend karakter zijn aangegaan, bevat deze voor Instant Security & Services B.V. enkel een inspanningsverplichting en dus geen resultaatsverplichting.
Artikel 12 – Uitvoering van de overeenkomst
Instant Security & Services B.V. voert de overeenkomst naar beste inzicht en vermogen en volgens de eisen van goed vakmanschap uit.
Instant Security & Services B.V. mag de afgesproken dienstverlening in zijn geheel of deels laten uitvoeren door anderen.
De uitvoering van de overeenkomst gebeurt in overleg en na een schriftelijk akkoord en betaling van een eventueel voorschot door de klant.
De klant moet ervoor zorgen dat Instant Security & Services B.V. op tijd kan beginnen aan de uitvoering van de overeenkomst.
Zorgt de klant er niet voor dat Instant Security & Services B.V. tijdig kan beginnen, dan komen de daaruit voortvloeiende extra kosten voor rekening van de klant.
Artikel 13 – Informatieverstrekking door de klant
De klant stelt alle informatie, gegevens en bescheiden die relevant zijn voor de correcte uitvoering van de overeenkomst tijdig en in gewenste vorm en op gewenste wijze beschikbaar aan Instant Security & Services B.V.
De klant staat in voor de juistheid en volledigheid van de ter beschikking gestelde informatie, gegevens en bescheiden, ook indien deze van derden afkomstig zijn, voor zover uit de aard van de overeenkomst niet anders voortvloeit.
Wanneer en voor zover de klant dit verzoekt, retourneert Instant Security & Services B.V. de betreffende bescheiden.
Stelt de klant niet, niet tijdig of niet behoorlijk de door Instant Security & Services B.V. redelijkerwijs verlangde informatie, gegevens of bescheiden beschikbaar en loopt de uitvoering van de overeenkomst hierdoor vertraging op, dan komen de daaruit voortvloeiende extra kosten en extra uren voor rekening van de klant.
Artikel 14 – Duur overeenkomst dienst
De overeenkomst tussen Instant Security & Services B.V. en de klant betreffende een dienst of diensten wordt aangegaan voor onbepaalde tijd, tenzij uit de aard van de overeenkomst iets anders voortvloeit of anders wordt afgesproken.
Wanneer de klant een overeenkomst voor bepaalde tijd aangaat, dan wordt deze na afloop van de termijn stilzwijgend omgezet in een overeenkomst voor onbepaalde tijd, tenzij 1 van de partijen de overeenkomst opzegt met inachtneming van een opzegtermijn van 3 maanden, of een consument de overeenkomst opzegt met inachtneming van een opzegtermijn van 1 maand, waardoor de overeenkomst automatisch eindigt.
Artikel 15 – Opzeggen dienst voor onbepaalde tijd
De klant kan een overeenkomst voor een dienst voor onbepaalde tijd opzeggen met een opzegtermijn van 3 maanden.
Een consument mag een overeenkomst voor een dienst voor onbepaalde tijd opzeggen met een opzegtermijn van 1 maand.
Artikel 16 – Geheimhouding
De klant houdt iedere informatie, in welke vorm dan ook, die hij van Instant Security & Services B.V. ontvangt geheim.
Hetzelfde geldt voor alle andere informatie betreffende Instant Security & Services B.V. waarvan de klant weet of redelijkerwijs kan vermoeden dat deze geheim of vertrouwelijk is, dan wel waarvan hij kan verwachten dat verspreiding ervan Instant Security & Services B.V. schade kan berokkenen.
De klant neemt alle nodige maatregelen om ervoor te zorgen dat hij de informatie in lid 1 en 2 geheimhoudt.
De in dit artikel omschreven geheimhoudingsplicht geldt niet voor informatie:
die al openbaar was voordat de klant deze informatie vernam of die later openbaar is geworden zonder dat dit het gevolg was van een schending van de geheimhoudingsplicht van de klant die door de klant openbaar gemaakt wordt op grond van een wettelijke plicht
De in dit artikel omschreven geheimhoudingsplicht geldt voor de duur van de onderliggende overeenkomst en voor een periode van 3 jaar na afloop daarvan.
Artikel 17 – Boetebeding
Wanneer de klant het artikel over geheimhouding of intellectueel eigendom overtreedt, dan moet hij aan Instant Security & Services B.V. voor elke overtreding een onmiddellijk opeisbare boete betalen.
Is de klant een consument dan bedraagt de boete in lid 1: € 1.000.
Is de klant geen consument dan bedraagt de boete in lid 1: € 5.000
Daarnaast moet de klant een bedrag van 5% van toepasselijke bedrag in lid 2 of 3 betalen voor elke dag dat die overtreding voortduurt.
De klant moet de boete in lid 1 betalen zonder dat een ingebrekestelling of gerechtelijke procedure nodig is. Ook hoeft er geen sprake te zijn van schade.
Instant Security & Services B.V. mag naast de boete in lid 1 ook een schadevergoeding eisen van de klant.
Artikel 18 – Vrijwaring
De klant vrijwaart Instant Security & Services B.V. tegen alle aanspraken van anderen die verband houden met de door Instant Security & Services B.V. geleverde producten en/of diensten.
Artikel 19 – Klachten
De klant moet een door Instant Security & Services B.V. geleverd product of verleende dienst zo snel mogelijk onderzoeken op eventuele tekortkomingen.
Beantwoordt een geleverd product of verleende dienst niet aan dat wat de klant redelijkerwijs mocht verwachten, dan moet de klant Instant Security & Services B.V. daarvan op de hoogte te stellen binnen 1 maand na het vaststellen van de tekortkoming.
Een consument moet uiterlijk binnen 2 maanden na het vaststellen van de tekortkoming Instant Security & Services B.V. hiervan op de hoogte stellen.
De klant geeft daarbij een zo gedetailleerd mogelijke omschrijving van de tekortkoming, zodat Instant Security & Services B.V. hierop gepast kan reageren. De klant moet aantonen dat de klacht betrekking heeft op een overeenkomst tussen de klant en Instant Security & Services B.V..
Wanneer een klacht gaat over lopende werkzaamheden, dan kan de klant niet eisen dat Instant Security & Services B.V. andere werkzaamheden gaat verrichten dan is afgesproken.
Artikel 20 – Ingebrekestelling
De klant moet een eventuele ingebrekestelling schriftelijk kenbaar maken aan Instant Security & Services B.V..
De klant is ervoor verantwoordelijk dat zijn ingebrekestelling Instant Security & Services B.V. ook daadwerkelijk op tijd bereikt.
Artikel 21 – Aansprakelijkheid klant
Wanneer Instant Security & Services B.V. een overeenkomst aangaat met meerdere klanten, is ieder van hen hoofdelijk aansprakelijk voor het nakomen van de afspraken in die overeenkomst.
Artikel 22 – Aansprakelijkheid Instant Security & Services B.V.
Instant Security & Services B.V. is alleen aansprakelijk voor schade die de klant lijdt wanneer die schade is veroorzaakt door opzet of bewuste roekeloosheid. Wanneer Instant Security & Services B.V. aansprakelijk is voor schade, dan geldt dat alleen voor directe schade die verband houdt met de uitvoering van een onderliggende overeenkomst.
Instant Security & Services B.V. is niet aansprakelijk voor indirecte schade, zoals gevolgschade, gederfde winst of schade aan derden.
Wanneer Instant Security & Services B.V. aansprakelijk is, is deze aansprakelijkheid beperkt tot het bedrag dat door een gesloten (beroeps)aansprakelijkheidsverzekering wordt uitbetaald. Is er geen verzekering gesloten of wordt geen schadebedrag uitgekeerd, dan is de aansprakelijkheid beperkt tot het (gedeelte van het) factuurbedrag waarop de aansprakelijkheid betrekking heeft.
Alle afbeeldingen, foto’s, kleuren, tekeningen, omschrijvingen op de website of in een catalogus zijn slechts indicatief en kunnen niet leiden tot enige vergoeding, ontbinding of opschorting.
Artikel 23 – Vervaltermijn
Elk recht van de klant op schadevergoeding van Instant Security & Services B.V. vervalt 12 maanden na de gebeurtenis waaruit de aansprakelijkheid direct of indirect voortvloeit. Hiermee wordt niet uitgesloten het bepaalde in artikel 6:89 BW.
Artikel 24 – Ontbinding
De klant mag de overeenkomst ongedaan maken wanneer Instant Security & Services B.V. toerekenbaar tekortschiet in de nakoming van zijn verplichtingen, tenzij deze tekortkoming de ontbinding niet rechtvaardigt vanwege haar bijzondere aard of geringe betekenis.
Is de nakoming van de verplichtingen door Instant Security & Services B.V. nog mogelijk, dan kan ontbinding pas plaatsvinden nadat Instant Security & Services B.V. in verzuim is.
Instant Security & Services B.V. mag de overeenkomst met de klant ongedaan maken, wanneer de klant zijn verplichtingen uit de overeenkomst niet volledig of niet tijdig nakomt, dan wel wanneer Instant Security & Services B.V. kennis heeft genomen van omstandigheden die hem goede grond geven om aan te nemen dat de klant zijn verplichtingen niet zal nakomen.
Artikel 25 – Overmacht
In aanvulling op artikel 6:75 BW geldt dat een tekortkoming van Instant Security & Services B.V. door de klant niet aan Instant Security & Services B.V. kan worden toegerekend wanneer er sprake is van overmacht.
Onder de overmachtsituatie in lid 1 valt onder meer ook:
– een noodtoestand zoals een burgeroorlog of natuurramp
– wanprestatie of overmacht van toeleveranciers, bezorgers of anderen
– stroom-, elektriciteits- internet-, computer- of telecomstoringen
– computervirussen
– stakingen
– overheidsmaatregelen
– vervoersproblemen
– slechte weersomstandigheden
– werkonderbrekingen
Wanneer zich een overmacht situatie voordoet waardoor Instant Security & Services B.V. 1 of meer verplichtingen naar de klant niet kan nakomen, dan worden die verplichtingen opgeschort totdat Instant Security & Services B.V. kan nakomen.
Vanaf het moment dat een overmacht situatie ten minste 30 kalenderdagen heeft geduurd, mogen zowel de klant als Instant Security & Services B.V. de overeenkomst schriftelijk in zijn geheel of deels ongedaan maken.
Instant Security & Services B.V. hoeft in een overmacht situatie geen vergoeding aan de klant te betalen, ook niet wanneer Instant Security & Services B.V. hiervan voordeel heeft.
Artikel 26 – Wijziging overeenkomst
Wanneer het voor de uitvoering ervan nodig is om een gesloten overeenkomst te wijzigen, kunnen de klant en Instant Security & Services B.V. de overeenkomst aanpassen.
Artikel 27 – Wijziging algemene voorwaarden
Instant Security & Services B.V. mag deze algemene voorwaarden wijzigen.
Wijzigingen van ondergeschikt belang mag Instant Security & Services B.V. altijd doorvoeren.
Ingrijpende wijzigingen zal Instant Security & Services B.V. zoveel mogelijk vooraf met de klant bespreken.
Een consument mag bij een ingrijpende wijziging van de algemene voorwaarden de onderliggende overeenkomst opzeggen.
Artikel 28 – Overgang van rechten
De klant kan geen rechten uit een overeenkomst met Instant Security & Services B.V. aan anderen overdragen zonder schriftelijke toestemming van Instant Security & Services B.V.
Deze bepaling geldt als een beding met goederenrechtelijke werking zoals in artikel 3:83 lid 2 BW.
Artikel 29 – Gevolgen nietigheid of vernietigbaarheid
Wanneer 1 of meerdere bepalingen van deze algemene voorwaarden nietig of vernietigbaar blijken, dan heeft dit geen invloed op de overige bepalingen van deze voorwaarden.
Een bepaling die nietig of vernietigbaar is, wordt in dat geval vervangen door een bepaling die het dichtst in de buurt komt van wat Instant Security & Services B.V. bij het opstellen van de voorwaarden op dat punt voor ogen had.
Artikel 30 – Toepasselijk recht en bevoegde rechter
Op deze algemene voorwaarden en iedere onderliggende overeenkomst tussen de klant en Instant Security & Services B.V. is Nederlands recht van toepassing.
De rechter in het arrondissement van de vestigingsplaats van Instant Security & Services B.V. is exclusief bevoegd om kennis te nemen van eventuele geschillen tussen de klant en Instant Security & Services B.V., tenzij de wet iets anders bepaalt.
Opgesteld op 13 mei 2025.
Deze site gebruikt cookies.